Week 18 & 19,5 – Time to say good bye…

8-17 maart

Afgelopen blog eindigde met het afscheid van Andalusië. Na bijna 2,5 maand hebben wij de prachtige regio gedag gezegd om richting Barcelona te vertrekken. Maar niet met de nodige stops onderweg natuurlijk, want Spanje is veel te groot om snel doorheen te rijden.

Cartagena

Zo zijn we eerst afgereisd naar de Spaanse stad Cartagena (niet te verwarren met de stad in Zuid-Amerika). Hier zijn we een dagje geweest en heeft Sandra een hoognodig bezoekje aan de kapper gebracht. Aangezien de weersvoorspellingen slecht waren, hebben we veel tijd besteed aan het zoeken naar een plek waar het droog was. Dat bleek uiteindelijk Alicante te zijn dus na een dagje Cartagena zijn we snel doorgereden.

Alicante

Eigenlijk rijden we nooit ’s avonds omdat we graag in het daglicht op een slaapplek aankomen, maar deze keer verbraken we ons goede voornemen en koersten we in het donker op Alicante af. De slaapplaatsen die we in gedachten hadden zagen er toch niet zo aantrekkelijk uit in het donker waardoor het echt even zoeken was, maar uiteindelijk vonden we een mooie (lege) parkeerplaats aan de boulevard. Achteraf bleek deze parkeerplaats leeg te zijn met een reden. De volgende ochtend werden we namelijk al heel vroeg gewekt door de plantsoenendienst. Die bleken hun jaarlijkse schoon/opruimactie op de (inmiddels afgezette) parkeerplaats te hebben. Na 3 uur geluisterd te hebben naar veeg- graaf- en blaasmachines zijn we op een onoplettend moment weg gereden; niet echt een ideale plek dus 😊

Uiteindelijk zijn we een paar dagen in Alicante gebleven omdat we het een erg leuke stad vonden én we er wat werk op de laptop konden doen (Sandra is bezig met een paar opdrachten voor STUDIO NXT). In Alicante hebben we ons ook alvast geestelijk voorbereid op onze overtocht naar Italië door uiteten te gaan bij de plaatselijke Italiaan 😊.

Nederlanders ten top

Vanuit Alicante zijn we via de Nederlandse supermarkt in Benidorm (wat een vreselijke badplaats is dat zeg) en de Nederlandse snackbar net buiten Benidorm doorgereden naar een rustig plaatsje aan de kust en vanuit daar naar Valencia. We hadden daar namelijk met een Nederlandse automonteur afgesproken. Af en toe liggen er wat druppels olie onder Fordtress dus dat wilden we even laten nakijken. Zo gezegd, zo gedaan en uiteindelijk blijkt er niets ernstigs aan de hand. De stad Valencia zijn we niet in geweest, daar zijn we nog in 2019 geweest en we hadden er niet zoveel zin in omdat we vol onze zinnen gezet hadden op Barcelona.

Barcelona

Afgelopen zaterdag kwamen we dan ook eindelijk aan in de hoofdstad van Catalonië! We hadden veel gelezen over camper inbraken dus we besloten de camper ver buiten te stad te zetten in een mooi kustplaatsje. Vanuit daar konden we makkelijk met de trein naar de stad en hoefde we ons geen zorgen te maken dat we een opengebroken camper zouden aantreffen bij thuiskomst.

Sandra was nog nooit in Barcelona geweest dus voor haar waren de rustige straten gewoon. Adriaan heeft daarentegen de stad meerdere keren bezocht en stond echt versteld van de weinige toeristen bij de Sagrada Familia, Park Guel en La Rambla. Reizen in corona heeft dus zo zijn voordelen; je krijgt de mogelijkheid bijzondere plekken op een super rustig moment te bezoeken.

De boot naar Sardinië

Maar er was niet alleen tijd voor toeristische activiteiten, we moesten ook nog een aantal zaken regelen voor de boot naar Sardinië, zoals het invullen van formulieren en natuurlijk het doen van een coronatest. Dat hebben we afgelopen maandag gedaan en dinsdag kregen we de uitslag. Dat was helaas nog even stressen want Sandra kreeg de uitslag “Inconclusive”, oftewel niet vast te stellen. We wisten niet dat het bestond maar blijkbaar is dat ook een variant 😊. Bij het testcentrum konden we gelukkig nog een sneltest doen, dus dat hebben we nog gedaan om met zekerheid te kunnen stellen dat we corona vrij zijn. Met de negatieve testuitslagen op zak zijn we vervolgens naar de boot gereden.

En op de boot schrijven we nu deze blog. Na een eeuwigheid wachten en heel wat bureaucratie (“nee, jullie moeten echt bij de balie op het einde van het terrein inchecken”) zijn we gisteravond de boot opgegaan voor een overtocht van iets meer dan 13 uur naar Sardinië. De ‘basic kamer’ voelt als een luxe kamer, want de kamer is groter dan de camper én we hadden onze eigen badkamer!

Wat hebben we zin in een nieuwe bestemming! Helaas zijn de weersvoorspellingen slecht voor de aankomende dagen, maar goed, dat hoort er soms bij. Nu snel onze spullen weer inpakken en onze cabine verlaten, want we zijn er bijna!