Week 44 – 23-29 augustus – Eventjes niet samen

Afgelopen vrijdag was het zover, Adriaan vloog voor 10 dagen terug naar Nederland. We hebben het heel lang een gek idee gevonden dat dit zou gebeuren en nu is het toch echt gebeurd. Gelukkig hadden we het grootste gedeelte van deze week nog samen, dus eerst daar meer over.

Wandelen in het Pirin gebergte

Afgelopen maandag stond onze vierde opeenvolgende hike op het programma. Met behulp van de app Komoot hadden we weer een mooie wandeling uitgekozen van rond de 8/9 km met bijna 500 hoogte meters. De omstandigheden in de bergen waren gunstig dus vol goede moed begonnen we maandag aan de hike. Al snel kwam ik –  Sandra – tot de conclusie dat mijn lichaam er alleen wat minder zin in had. Maar goed, ik laat mij niet graag kennen dus met een slakkengang ben ik die dag de berg omgekropen. Ik wist niet dat een mens zich zo vaak kon verstappen. Zelfs mijn wandelstokken hadden het zwaar te verduren, daar heb ik wel 20 keer tegenaan getrapt. Het was dus een hele tocht maar uiteindelijk was het, het allemaal waard want op het hoogste punt troffen wij een prachtig bergmeer!

Bergmeer in Pirin gebergte

Melnik

We waren voornemens om dinsdag nog een dag te wandelen maar na het debacle van maandag besloten we al snel dat het beter was om voor een wijnproeverij te gaan 😊. Daarom zijn we doorgereden naar Melnik om daar de wijnboerderij Villa Melnik te bezoeken. Een prachtige plek waar we ook mochten overnachten.

Villa Melnik

We overnachtte daar overigens niet alleen. Er “woonden” zoveel katten op de boerderij dat er natuurlijk eentje bij was die het niet kon laten ook even een kijkje in de camper te komen nemen 😊.

Bezoek in de camper

Griekenland

Het voornemen was om uiterlijk donderdag naar Griekenland te rijden, aangezien Adriaan vanaf Thessaloniki vloog. Uiteindelijk hebben we dit woensdag al gedaan omdat we even toe waren aan rust. Sindsdien staat de camper daarom op camping Aigeas, net onder Thessaloniki.

Deze Griekse familie camping beschikt over een zwembad, winkeltje, restaurant, springkussen en ligt aan het strand. Dat leken mij wel mooie faciliteiten om mijn tijd zonder Adriaan mee door te komen.

Camping Aigeas

Woensdag en donderdag hebben vervolgens in het teken gestaan van voorbereiden op Adriaan’s vertrek en het schoonmaken van de bus. We hebben besloten dat we de bus willen gaan verhuren als we terug in Nederland zijn. De grote schoonmaak was dus even nodig om mooie foto’s te kunnen maken van de bus. Toen we bijna klaar waren met de foto’s begon het helaas hard te regenen dus de schoonmaak aan de buitenkant was daarom een vrij ondankbaar klusje.

Afscheid

Vrijdagochtend zijn we vervolgens vroeg naar de luchthaven gereden en was het tijd voor afscheid. Heel gek om elkaar daar gedag te zeggen en helemaal gek om vervolgens in je eentje terug te rijden. Gelukkig hadden we een plek op de camping uitgekozen waar ik makkelijk kon inparkeren dus hoefde ik niet meteen Adriaan’s zijn hulp te missen.

Sinds vrijdagochtend ben ik dus alleen en heb ik een lijstje gemaakt met dingen die ik deze dagen graag wil doen. Aangezien het hier heet is (31 graden) zijn het veel schaduwactiviteiten, zoals het schrijven van blogs over Bulgarije en Roemenië (zijn al klaar), mijn sollicitatiebrief voor het OM afronden (check), een verhuuradvertentie maken en inlezen voor de laatste twee maanden van onze reis. Daarnaast probeer ik het bewegen er goed in te houden dus wandel ik ’s morgens een uur langs de kust en trek ik baantjes in het zwembad (om de spelende kinderen heen 😊).

Ik verveel mij dus zeker niet, maar het is ook wel gezellig als mijn vriendin Jacqueline donderdag komt. Samen gaan we dan een paar dagen Thessaloniki onveilig maken. Daarover volgende week meer!